Jak se náš starosta ze dne na den stal specialistou na dopravu

Gesce dopravy, kterou starosta Jiří Crha na kraji získal, je jedna z nejtěžších vůbec a zcela určitě vyžaduje, aby se jí věnovalo plné nasazení na full time. Rozhodně se nedá vykonávat jako „vedlejšák“. Nicméně nyní po krajských volbách a “porcování medvěda” je i zdánlivě nemožné možné. 

Předpokladem je, že máte zájem jen o některé “části” gesce dopravy (např. peněžní toky) a zbytek, respektivě všechnu ostatní práci, přenecháte velkoryse úředníkům. Obrovskou výhodou je fakt, že na JMK pracuje velice schopný vedoucí odboru, takže pokud mu neznalý, či časově zaneprázdněný radní do práce příliš nezasahuje, nadělá se vlastně i méně škody. Nicméně abych nekřivdil, pan starosta si chce jistě pohlídat stavbu přemostění v Blansku, což je pro naše město stavba naprosto klíčová. Navíc její dokončení v roce 2022, tedy v roce komunálních voleb, se opravdu hodí do karet.

Při zájmu pana Crhy o tuto gesci pořádně zamrzí, že v Blansku je doprava v zájmu radních zcela přehlížená. Jsme minimálně jihomoravský unikát, ne-li celostátní, kdy okresní město nemá radního, který by odbor dopravy měl ve své gesci. I mnohem menší města věnují této problematice podstatně větší pozornost. Samozřejmě podle toho dopravní situace v Blansku vypadá..  

Již před delší dobou dopravní komise Rady města Blanska dala doporučení, aby si Blansko nechalo zpracovat studii průtahu městem, která by doporučila možná řešení klíčových křižovatek ve vzájemné návaznosti na sebe. Plánovaných pět kruhových křižovatek na asi dvou kilometrech průtahu městem nemusí být totiž zcela optimální. Vidíme to dnes a denně na křižovatce u bývalé pošty, kde sice částečné ucpávání křižovatky vyřeší nadjezd nad tratí, ale plynulost bude nadále rušena velkým počtem chodců, jenž se zde díky vlakové zastávce vyskytují. A to nemluvím o plánované kruhové křižovatce u lázní, která díky prostorovému uspořádání nebude ani plnohodnotná. Tu navíc jako naprosto nevyhovující nedoporučilo ani krajské vedení policie, neboť při jejím návrhu nebyly posuzovány vzájemné vlivy s ostatními křižovatkami. Kruhové křižovatky jsou sice jednoznačně nejbezpečnějším druhem křižovatek, ale co se týká plynulosti, již to tak není. Navíc musejí být jednoznačně prostorově dostatečné, zejména na průtahu Blanskem, kde se dá v případě uzavření S 43 předpokládat zvýšený provoz kamionů. Proč tedy neřešit křižovatky na průtahu Blanskem jinak – třeba světelným signalizačním zařízením? To by mohla posoudit právě ona studie. 

Nezbývá než věřit, že vedení Blanska, nyní i díky získanému postu radního na JMK, pochopí, jak je doprava pro řešení dopravních situací v Blansku důležitá. A to nejen na průtahu, ale i při řešení parkování. I zde byl také zadán bezpočet studií, avšak výsledky zatím v nedohlednu.

Jan Nečas, zastupitel ANO 2011

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..