Chceme přemostění? Pak je nutné uzavřít přejezd

Zní to jednoduše, ale Blanenští se s touto myšlenkou budou muset zřejmě nejprve sžít. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) je ochotna podílet se výraznou měrou na financování mostu přes řeku a železnici ze Svitavské ulice na Staré Blansko, ale tuto spoluúčast podmiňuje úplným uzavřením železničního přejezdu.

„Při jednání se SŽDC padlo, že by se na stavbě mostu finančně podíleli třeba získáním prostředků ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Dali si však podmínku, že se zruší železniční přejezd na Starém Blansku,“ okomentoval průběh jednání starosta města Jiří Crha.

Podle něj město podepsalo memorandum o spolupráci při projektu s Jihomoravským krajem. Původní dohoda zněla, že celá komunikace s přemostěním bude krajskou silnicí třetí třídy, na jejímž vybudování by se z většiny finančně podílel právě kraj. „Ten však vynakládá ročně na silnice v regionu asi 300 milionů korun, což by při odhadovaných nákladech na přemostění zhruba 350 milionů korun znamenalo nutnost spolufinancování projektu z dalších zdrojů – tedy z města a SŽDC, potažmo SFDI. V roce 2016 se náklady odhadovaly na 280 milionů a během tří let se odhady ceny zvýšily o dalších 70 milionů,“ vysvětlil Crha.

Město tedy prozatím pokračuje s výkupem pozemků, aby byl projekt připraven k realizaci. Mnoho času však již nezbývá. Stavbu přemostění by totiž bylo ideální spojit s plánovanou výlukou na železničním koridoru v roce 2022. Výluka má podle vedoucího odboru investičního a územního rozvoje Marka Štefana trvat tři měsíce. Během této doby by se mělo přemostění postavit.

„Uvítali bychom, kdyby se podařilo vybudovat přemostění a zároveň zachovat přejezd. Pokud to však nebude možné, je nutné vybudovat komfortní bezbariérový podchod, který by mohli využívat lidé s kočárky i cyklisté. Na tom je město ochotno se podílet,“ zmínil starosta.

Přemostění je pro dopravu v Blansku důležité s ohledem na složitou dopravní situaci v centru. Už nyní jsou závory na železničním přejezdu spuštěné přes den 35 minut z každé hodiny. Kvůli spadeným závorám pak stojí i doprava kolem kruhového objezdu na ulicích Svitavská, Vodní i Smetanova. V budoucnu se doba, kdy jsou závory dole, má prodloužit až na 50 minut v rámci jedné hodiny. Přemostění tedy výrazně pomůže zachovat plynulost a bezpečnost dopravy ve městě.

-mka-

2 komentáře: „Chceme přemostění? Pak je nutné uzavřít přejezd

  • 16.10.2019 (12.49)
    Permalink

    Dobry den.Proc nejde zachovat puvodni prejezd pri vybudovani noveho premosteni na St.Blansko? Dekuji.
    Ales Plachy.

    Reagovat
  • 7.10.2019 (17.35)
    Permalink

    Blanenské přemostění železniční tratě-škoda mluvit. Napsalo se toho již mnoho, čas běží a situace okolo stavby je čím dál více zapeklitá. Mne jako občana a řidiče ze starého Blanska to samozřejmě velice zajímá. Informce, které se k nám dostávají prostřednictvím místního tisku jsou stále stejné a z nich vyplývá, že řešení se stále odsouvá. Dle nich se stále čeká na výkup pozemkú dotčených stavbou. Stejné informace občas problesknou v Monitoru nebo ve Zpravodaji. Korunu všemu dodal článek ve zpravodaji č 14, a informace že má být zrušen vlastní přejezd tratí. Ve zpravodaji byl uveden i situační nákres, ktery navic nadjezd umísťuje na místo stávajícího přejezdu. Myslím, že si jako občané Starého Blanska zasloužíme být serioně informováni o celé situaci. Vždyť se nejedná jen o nás, zaměstnance podniku na Starém Blansku, ale především jde o řešení složité dopravní situace v celém středu města Blanska.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.