Čtvrtek, 28 března, 2024
Blansko

Stížnosti na pohřební službu: město se k věci staví zády

Ke stížnostem na Pohřební ústav JUDr. Raabová, které zaslal majitel Pohřebního ústavu Holub na Městský úřad Blansko, se již vedení města vyjádřilo. Odpověď však téměř nic neřeší. 

Pavel Holub si stěžoval na potíže s přehráním hudebního CD při smutečním obřadu zesnulé paní Květoslavy Kouřilové, a dále také na přístup JUDr. Raabové při zadávání obřadů.

Magdalena Raabová uvádí, že je nutné, aby CD bylo doručeno v dopoledních hodinách obřadního dne, který předchází termínu pohřebního obřadu. „Jenomže toto jsme slyšeli poprvé. Nikdy dřív o takové podmínce nemluvila,“ upozorňuje Eva Špičáková z Pohřebního ústavu Holub. Navíc podle ní není vždy možné tuto podmínku dodržet.

Potíže s CD přehrávačem se odrazily i na přístupu klientů. „Jedna paní u nás objednávala pohřeb, ale měla velký strach, aby i u nich nenastala komplikace s hudbou. Shodou okolností totiž na pohřbu paní Kouřilové byla a neměla z toho vůbec dobré pocity. Byly to skutečně trapné chvíle, když rakev zajížděla oproti původnímu plánu nečekaně v tichosti,“ líčí Špičáková, která dodává, že naštěstí jí byl pro další případy s předstihem umožněn přístup do obřadní síně, aby si mohla CD sama přehrát.

Zdá se tedy, že tato záležitost je vyřešena, nicméně hlavní problém zřejmě spočívá v nerovném přístupu Magdaleny Raabové k jejím klientům. Pohřební ústav Holub se totiž ve chvíli objednávky smutečního obřadu v blanenské obřadní síni stává jejím klientem. Pohřební ústav JUDr. Raabová však omezuje komunikaci s Pavlem Holubem a jeho zaměstnanci na všední dny od 7 do 15 hodin. Přitom však na svých webových stránkách propaguje nonstop službu.

Pavel Holub se u vedení města dožaduje nápravy v této oblasti. To se tím však odmítlo více zabývat. „Dle sdělení JUDr. Raabové jsou poskytovány termíny obřadů pouze v pracovní době, a to v pondělí až pátek v době od 7:00 do 15:00. Toto vysvětlení je město Blansko schopno akceptovat,“ uvádí starosta Ivo Polák v písemném vyjádření ke stížnosti.

Potíž je však v tom, že ostatní klienti, kteří zavolají do Pohřebního ústavu JUDr. Raabová mimo tyto úřední hodiny v rámci propagované nonstop služby a chtějí si u této služby zadat celý pohřeb se vším všudy, termín smutečního obřadu obdrží okamžitě. Ke komunikaci se zaměstnanci Pohřebního ústavu Holub i o víkendech se však JUDr. Raabová zavázala v zápisu z jednání konaného dne 6. 6. 2005 v kanceláři starostky města Blanska. „Při zadávání obřadů v sobotu a v neděli bude s JUDr. Raabovou telefonicky dohodnut termín schůzky v kanceláři,“ stojí v zápise.

Potíže se získáváním termínu

„V pátek 26. května 2017 v 15:10 hod. naši pobočku v Blansku telefonicky kontaktovali pozůstalí s žádostí, zda by mohli přijít vyřídit objednávku a zajistit termín smutečního rozloučení v obřadní síni. Naše zaměstnankyně neprodleně kontaktovala telefonicky správkyni obřadní síně JUDr. Raabovou a po požádání o zadání termínu jí bylo oznámeno, že termín nedostane, jelikož už je po 15. hodině, a následně došlo k ukončení telefonického hovoru. Vzhledem k tomu, že Pohřební ústav Blansko, s.r.o., jako správa obřadní síně a hřbitova v Blansku, má službu nonstop a my jsme v té chvíli jeho zákazníky, mělo by být v zájmu JUDr. Raabové nám termín poskytnout. Z několika firemních i soukromých čísel jsme se pokoušeli správkyni dovolat, abychom dojednali schůzku k poskytnutí termínu obřadu, ta však vůbec nereagovala a telefony nepřijímala. Mezitím jsme dvakrát kontaktovali rodinu zemřelého a omlouvali se za komplikace, a to přesně v čase 15:24 – 15:41 hod. V čase 16:01 hod. nám však tento zákazník telefonicky oznámil, že se JUDr. Raabové dovolali a ona s nimi celou objednávku sjedná sama. Tohle jednání ze strany správkyně obřadní síně mi přijde velmi neetické, amorální, a cíleně tím poškozuje naši firmu,“ popisuje Pavel Holub ve stížnosti, kde uvádí i další konkrétní případy podobného jednání včetně dalších komplikací například při předávání zesnulého a květinových darů či o nevhodném chování hudebníků při obřadech, při nichž dochází k bouchání dveří, šustění sáčků, mluvení apod.

„Co se týče dalších bodů stížnosti, do toho nejsme schopni nijak zasahovat, protože se jedná o vztah mezi vašimi firmami. Pokud jde o nevhodné chování hudebníků, paní Raabová přislíbila, že jim stížnost předá,“ doplňuje starosta písemnou odpověď.

Možná by však mohl systém pronájmu obřadní síni fungovat podle jiného modelu. V obřadní síni v Boskovicích je například správcem nezávislá osoba a pronajímá k vlastním obřadům obřadní síň každé pohřební službě dle rovných podmínek a každá pohřební služba si tak za celý průběh obřadu zodpovídá sama.

-mha-

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..