Čtvrtek, 28 března, 2024
BlanskoNezařazené

Stížnosti na pohřební službu začalo řešit město

V minulém vydání Monitoru jsme otiskli článek Květy Buchtové, která si stěžovala na úroveň služeb Pohřebního ústavu JUDr. Raabová, a to zejména na necitlivý přístup jeho majitelky. Ozvalo se hned několik nespokojených klientů a případem se nyní začal zabývat i Městský úřad Blansko. 

Podle poškozených jde zejména o arogantní jednání majitelky pohřebního ústavu, o technické potíže a chyby (nebo konkurenční naschvály) v komunikaci mezi pohřebními ústavy JUDr. Raabová a Holub, kdy je nutná vzájemná součinnost obou subjektů při využití služeb druhého ze jmenovaných. Smuteční síň pronajímá město Blansko, konkrétně má tyto záležitosti na starosti odbor komunální údržby.

„My jsme byli několikrát na komunálním a bylo nám řečeno, že řešení není v kompetenci města. Už jsme vyzkoušeli opravdu vše a to nám jde jen o to, aby náš malý syn měl konečně důstojné místo posledního odpočinku,“ napsala v diskuzi na Facebooku Zdeňka Klimešová.

„Je opravdu známé, že v takové situaci člověk neřeší maličkosti, ale ono se to nakupí a opravdu to v nás zůstane. Před pohřbem mého tatínka, jsem také zažádala, aby byl oholen. Bylo mi řečeno, že je to samozřejmost. Při posledním rozloučení, pohled na tatínkovu neoholenou tvář mi zůstane před očima do poslední chvíle. Hlavně, že na faktuře služba byla zaúčtována,“ přidala komentář Jana Králová.

Ozval se však i spokojený hlas: „S paní Raabovou máme velice dobrou zkušenost. Při rozloučení proběhlo vše v nejlepším pořádku. Tak jak jsme si to přáli. I hudba, kterou jsme si sami vybrali a vypálili na CD, byla v nejlepším pořádku. Takže za nás i v této smutné chvíli spokojenost,“ napsal čtenář Marek.

Starosta Blanska Ivo Polák však tvrdí, že žádnou stížnost od občanů na pohřební ústav doposud neevidoval. „Komunální odbor není v mé gesci, ale všechny problémy co se týkají města, se řeší na operativních poradách pravidelně každý týden. Připomínky tohoto rázu na nich opravdu nezazněly. Tak nevím, kde vznikl komunikační šum. Nicméně tento případ prošetřím a přijmeme opatření, aby se taková pochybení v budoucnosti již nestala,“ slíbil Polák. „Uznávám, že tyto věci jsou velmi citlivé a jejich řešení nelze odkládat. Zároveň věřím, že jsou to problémy, které je možné odstranit,“ dodal.

Stížnosti přišly pouze od majitele konkurenční pohřební služby. „Obdrželi jsme dvě stížnosti, jedna byla na konání obřadu a druhá na zadávání obřadu, obě od pana Holuba,“ uvedl v úterý starosta s tím, že majitelka Pohřebního ústavu JUDr. Raabová má k oběma vydat stanovisko. „Poté dáme vyjádření panu Holubovi, zda stížnost byla oprávněná, částečně oprávněná či neoprávněná,“ upřesnil Polák.

K situaci se vyjádřila i Magdalena Raabová. Podle ní jde o praktiky konkurenčního boje. „V případě CD je to tvrzení proti tvrzení, podle mě bylo nekvalitní. CD s hudbou nám také bylo doručeno pozdě, kdy již nebyl čas na přehrání celého obsahu. Podobný problém s přehráváním CD se doposud nevyskytl, takže to nemůže být způsobeno zastaralým přehrávačem, jak tvrdí protistrana. Pokud dostanu nějaké konstruktivní připomínky k mé práci, ráda je vezmu v potaz a ráda svoje služby vylepším. Ale doposud se ke mně žádné stížnosti od klientů nedostaly,“ řekla Raabová.

Diskuze k tématu najdete na webových stránkách Monitoru a na našem Facebooku.

-mha-

4 komentáře: „Stížnosti na pohřební službu začalo řešit město

  • Dovoluji se připojit k diskusi. Pohřeb jsme měli 30.5. letos. Jednaní s paní Raabovou bylo arogantní. Nejprve jsme kontaktovali pana Holuba, bohuźel mu však paní Raabova nebrala několikrát telefon, aby bylo možné dohodnout termín pohřbu. Z mobilu méhi muže byl však hovor přijat okamžitě. Bylo dohodnuto setkaní za půl hodiny, nicméně nám nebylo oznámeno, že vzhledem ke schůzce po pracovní době nás to bude stát 1000,- Kč. Na téma vlastní CD paní Raabova sama oznámila informaci, že mají zastaralou techniku, a že nám to nedoporučuje.Dovezli jsme si tedy vlastní aparaturu. Spokojena nejsem, ale pohřeb jsme si udělali po svém i bez řečníka.
    Jana Jelínková

    Reagovat
    • To je velice zajimava informace a prekvapive priznani pani majitelky.

      Reagovat
  • Já mám s tímto pohřebním ústavem jen ty nejlepší zkušenosti. Chválím.

    Reagovat
  • Já mám s tímto pohřebním ústavem jen ty nejlepší zkušenosti. Chválím.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..